piatok 5. apríla 2019

Čo som navštívila? Kaštiel Betliar

Ahojte 💗
Konečne tu máme niečo, čo sa netýka kozmetiky a módy. Už som nad týmto typom článku dávnejšie rozmýšľala.. Mala som ho na pláne ešte minulý rok, ale nejak to nevyšlo. Dnes Vám prezradím niečo o mojom výlete, kde sme sa vybrali, čo sme navštívili a pod. Mňa celkom bavia takéto články o cestovaní a spoznávaní nových vecí. Osobne ma veľmi zaujímajú pamiatky na Slovensku. Takže prajem všetkým mojím sledovateľom príjemné čítanie, určite sa oplatí navštíviť toto nádherne miesto. 💓💓💓


Kaštieľ Betliar - je najnavštevovanejším miestom na juhovýchodnom Slovensku. Nachádza sa v obci Betliar, 3 km od okresného mesta Rožňava. Všetko v kaštieli patrilo členom rodu Andráši, ktorých považujeme za najvýznamnejších aristokratov v Európe (19. storočie). Posledný členovia Betliara, opustili svoj majetok v roku 1944. Vývoj po druhej svetovej vojne, bol ovplyvnený Dekrétom prezidenta republiky. Kaštieľ s celým areálom prevzala do svojej vlády ČSR. Múzeum v Betliari, bolo zriadené rozhodnutím z roku 1952 ako špecializované múzeum a štatutárne zaradilo do siete slovenských múzeí.


História 
Kaštieľ pochádza zo začiatku 18. storočia a postavili ho na základe, staršieho renesančného kaštieľa Bebekovcov. Dal ho postaviť Štefan Andráši ako poschodový, ešte opevnený kaštieľ so štyrmi nárožnými vežami. Keď stavba získala vtedajšiu podobu, sa znova viažeme k rodine Andrášiovcov, ktorý boli už vtedy trvalými vlastníkmi.

Interiér
Vo vnútri kaštieľa bolo množstvo zachovalého nábytku, umeleckých diel a zbierok. Pri prehliadke sme videli obrovskú knižnicu plnú vzácnych kníh. Ktorú založil Leopold Andráši, neskôr bola zrenovovaná v rokoch 1792-1795.

Skoro v každej miestnosti bolo na stene vyvesených pár zaujímavých maliarskych diel, obrazy realistov najmä z 19. storočia. Na poschodí ma zaujali, práve izby ako boli zariadené práve z tej doby ako tam rodina prebývala. Napr. spoločná jedáleň, obývacia miestnosť s rôznymi starožitnosťami, spálňa s malou kúpeľničkou a pod.

Na prízemí sa nachádzali poľovnícke trofeje a exotické predmety. Tie ma popravde až tak nezaujali, ale každý sme iný - niekto má rád viacej kultúry a niekto si rád prezrie niečo exotickejšie 💜💜💜



Exteriér 
Koncom 18. storočia začali Andrášiovci budovať prírodný park, rozšírili a doplnili ho o rôzne vzácnosti. Dnes má rozlohu 80 ha. V areáli sa tiež nachádza Hemesova studňa z polovici 19. storočia. V historickom parku môžete objaviť nádherné miesto - Rímsky vodopád ktorý je navrhnutý v roku 1823. Meria 9 metrov a patrí medzi najvyšší umelý vodopád na Slovensku. 💙💜💚

Tak ako sa Vám páčil článok? Zaujal Vás niečím? Určite sa môžete tešiť na ďalšie články tohto typu.

Ďakujem za každý komentár! 😊

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára